Enquête MADDIF : Multi motif Adaptée à la dynamique des comportements de Déplacement en Île-de-France, 1996. ,
« An analysis of the commuter departure time decision, Transportation, vol.10, issue.3, pp.283-297, 1981. ,
De la très haute pauvreté : règles et forme de vie, Éd, 2011. ,
« L'innovation : un processus collectif ambigu, Les logiques de l'innovation, 2002. ,
Accuracy of data and memory effects in home based surveys on travel behaviour, 1997. ,
« Face-à-face, téléphone ou internet : comment les PME bretonnes communiquent entre elles ? », Métropolitiques, 2012. ,
Nouveaux rythmes urbains : quels transports ?, Rapport du Conseil national des transports, Éd, 2001. ,
« The valuation of reliability for personal travel », Transportation Research Part E, n° 37, pp.191-229, 2001. ,
A Theory of the Allocation of Time, The Economic Journal, vol.75, issue.299, pp.493-517, 1965. ,
DOI : 10.2307/2228949
Mobilités et lien social : sphères privées et professionnelle à l'épreuve du quotidien, Thèse de Doctorat en Sociologie, 2009. ,
Calcutta Metro: Is It Safe from Noise Pollution Hazards?, INDUSTRIAL HEALTH, vol.34, issue.1, pp.45-50, 1995. ,
DOI : 10.2486/indhealth.34.45
« L'horaire variable du travail: anarchie ou désordre organisé L'aménagement des temps de travail : l'horaire variable et la semaine Comprimée, pp.45-82, 1972. ,
« 35 Heures : usages du temps et articulation des temps sociaux en Île-de-France », Observatoire des temps de travail, 2000. ,
« Travail dominical, usages du temps et vie sociale et familiale : Une analyse à partir de l'enquête Emploi du Temps, Économie et Statistiques, pp.486-487, 2016. ,
« The relation between discomfort and postural loading at the joints, Ergonomics, vol.25, issue.4, pp.315-322, 1982. ,
Joint RP???SP data in a mixed logit analysis of trip timing decisions, Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, vol.44, issue.6, pp.1025-1038, 2008. ,
DOI : 10.1016/j.tre.2007.11.001
Modelling the preference for scheduled and unexpected delays, Journal of Choice Modelling, vol.2, issue.1, pp.29-50, 2009. ,
DOI : 10.1016/S1755-5345(13)70003-4
Valuations of travel time variability in scheduling versus mean???variance models, Transportation Research Part B: Methodological, vol.46, issue.7, pp.855-873, 2012. ,
DOI : 10.1016/j.trb.2012.02.004
Activity-based disaggregate travel demand model system with activity schedules, Transportation Research Part A: Policy and Practice, vol.35, issue.1, pp.1-28, 2000. ,
DOI : 10.1016/S0965-8564(99)00043-9
2013 « Trains saturés : et si on travaillait en décalé ? ,
2013 « Trains saturés : et si on travaillait en décalé, pp.2-366 ,
« L'organisation des horaires : un état des lieux en mars, Premières informations et premières synthèses, Dares, 1998. ,
La société de dééance. Comment le modèle social français s'autodétruit, 2007. ,
« L'individualisation du rapport au temps, Marqueur d'une évolution sociale », dans revue ¿ Interrogations ?, 2007. ,
« L'invention des routines », Espace populations sociétés, pp.1-2, 2015. ,
« The marginal social cost of travel time variability, Transportation Research Part C, vol.47, pp.47-64, 2014. ,
Évaluation du décalage des horaires de l, .) Big data et poltiques publiques dans les transports, 2017. ,
A model for time of day and mode choice using error components logit, Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, vol.39, issue.3, pp.245-268, 2003. ,
DOI : 10.1016/S1366-5545(02)00037-6
Still Stuck in Traffc : Coping with Peak-Hour Traffc Congestion, 2004. ,
2013, « Demand Shifts and Observed Effects on Traffc Operation As a Result of Congestion Pricing Implementation on the San Francisco Bay Bridge, 92th Annual Meeting, 2013. ,
« Empirical Analysis of Work Schedule Flexibility : Implications for Road Pricing and Driver Information Systems, Urban Studies, vol.34, pp.217-251, 1997. ,
Acceptability of travel demand management measures : the importance of problem awareness », personal norm, freedom, and fairness, Journal of Environmental Psychology, vol.26, pp.15-26, 2006. ,
« Modeling timing and duration of activities and trips in response to road-pricing policies, Transport. Res. Rec, vol.1894, pp.1-10, 2004. ,
« The value of reliability, Transport. Res. Part B : Methodol, vol.44, issue.1, pp.38-49, 2010. ,
« Reintroducing attitude theory in travel behavior research : The validity of an interactive interview procedure to predict car use ». Transportation, n° 25, pp.129-146, 1998. ,
« La disponibilité temporelle des cadres experts », SociologieS, Dossiers, Temps professionnels, temps prescrits, 2013. ,
« Evaluation of the 1988 Staggered Work Hours Demonstration Project in Honolulu », Final Report, 1989. ,
Thompson's 'Time, Work-Discipline and Industrial Capitalism, Time and Society, issue.5, pp.275-299, 1996. ,
« Revolutions in the times: clocks and the temporal structure of everyday life, Geography and Revolution, pp.160-198, 2005. ,
« Some principles of dynamic analysis of travel behaviour, Developments of Dynamic Analysis and Activity-Based Approaches to travel, 1989. ,
When and Why Incentives (Don't) Work to Modify Behavior, Journal of Economic Perspectives, vol.25, issue.4, pp.191-210, 2011. ,
Toward a conceptual framework for mixed-methods evaluation designs, Evaluation and Policy Analysis, vol.11, issue.3, pp.255-274, 1989. ,
« Crowding in Public Transport : Who cares and why ? », Transportation Research Part A : Policy and Practice, n° 100, pp.215-227, 2017. ,
« The exibility of departure times for work trips, Transport. Res. Part A : Policy Pract, vol.18, issue.1, pp.25-36, 1984. ,
« Flexible substitution patterns in models of mode and time of day choice: new evidence from the UK and the Netherlands, Transportation, vol.34, issue.2, pp.213-238, 2007. ,
« A model for time of day and mode choice using error components logit, Transport. Res., Part E : Logist. Transport. Rev, vol.39, issue.3, pp.245-268, 2003. ,
« Perspective lointaine de la régulation territoriale des temporalités, Régulation temporelle et territoires urbains-Habiter l'espace et le temps d'une ville, 2007. ,
« La motilité, une forme de capital permettant d'éviter les irréversibilités socio-spatiales ?, Colloque de géographie sociale : Espaces et Sociétés aujourd'hui, 2004. ,
« Space?time accessibility measures : a geocomputational algorithm with a focus on the feasible opportunity set and possible activity duration, Journal of Geographical Systems, issue.5, pp.71-91, 2003. ,
The Commuters's Time-of-Use Decision and Optimal Pricing and Service in Urban Mass Transit, Journal of Urban Economics, vol.51, pp.170-195, 2002. ,
« Modelling mode and timeof-day choice with joint RP and SC data, International Choice Modelling Conference (ICMC), 2013. ,
« Why women work closer to home », Urban Studies, pp.181-194, 1981. ,
Mobilité résultante et Mobilité organisatrice : les paradigmes au service de la compréhension des transformations urbaines », 3 e rencontres internationales de recherche en urbanisme de Grenoble, 2006. ,
The Use of Multinomial Logit Analysis to Model the Choice of Time to Travel, Economic Geography, vol.58, issue.3, pp.236-246, 1982. ,
DOI : 10.2307/143512
« Conditional logit analysis of qualitative choice behaviour, Frontiers in Econometrics, pp.105-142, 1974. ,
« Telecommuting, Residential Location and Commute-Distance Travelled : Evidence from State of California Employees, Environment and Planning A, vol.36, 2004. ,
« La famille 'à ux tendu' : quotidien des parents et pratiques des employeurs, Entre famille et travail, 2009. ,
« Éléments d'analyse de la composante horaire des déplacements : le cas de la région Ile-de-France, Cahiers Scientiiques du Transport, pp.55-86, 2001. ,
Optimal fares and capacity decisions for crowded public transport systems, Proceedings of the 50th Annual Conference of the Canadian Transportation Research Forum, pp.412-426, 2015. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01223169
« Le temps de l'aménagement -analyse de l'aménagement du temps en milieu urbain, 1977. ,
Toward a conceptual clariication of employee responses to exible working hours : a work adjustment approach, Journal of Management, vol.6, pp.117-134, 1980. ,
« A tour-based model of journey scheduling under road pricing, 73rd Annual Meeting of the Transportation Research Board, 1994. ,
« Conceptual perspectives for explaining spatio-temporel behaviour in urban areas Integrated Land-use and Transportation Models : Behavioural Foundations, 2005. ,
Métropolisation et diffusion de l'urbain : les ambiguïtés de la mobilité, dir.) Les territoires de la mobilité, pp.171-188, 2000. ,
Time for Life. The surprising ways Americans use their Time, 1999. ,
Implications of congestion charging for departure time choice : Work and non-work schedule exibility, Transportation Research Part A, vol.39, pp.773-791, 2005. ,
« De l'organisation des journées à l'organisation de la semaine : des rythmes de travail socialement différenciés, Économie et Statistique, pp.478-480, 2015. ,
« Time windows in workers' activity patterns : empirical evidence from the Netherlands, Transportation, vol.30, pp.261-283, 2003. ,
Investigating commuting exibility with GPS data and 3D geovisualization : a case study of Beijing, China, Journal of Transport Geography), pp.32-33, 2013. ,
Valuation of travel-time savings and predictability in congested conditions for highway user-cost estimation, 1999. ,
« How exible is exible ? Accounting for the effect of rescheduling possibilities in choice of departure time for work trips, Transportation Research Part A, vol.86, pp.177-193, 2016. ,
« Travel to work and household responsibility : new evidences, pp.397-419, 1997. ,
« Remodelage des temps et des espaces de travail chez les travailleurs indépendants de l'informatique: l'affrontement des effets de marches et des préférences personnelles, 2009. ,
Key research themes on travel behavior, lifestyle, and sustainable urban mobility, International Journal of Sustainable Transportation, vol.2002, issue.6, pp.25-32, 2016. ,
DOI : 10.1016/S0966-6923(02)00041-8
Modernisierung : Projekt und Paradox, 1997. ,
« Habit, information acquisition, and the process of making travel mode choices, European Journal of Social Psychology, vol.27, issue.5, pp.539-560, 1997. ,
« The Impact of Flexible Work Hours on Trip Departure Time Choices in Metropolitan Miami, CICTP 2016 -Green and Multimodal Transportation and Logistics -Proceedings of the 16th COTA International Conference of Transportation Professionals 2016, pp.2215-2229, 2016. ,
« Optimal commuting and work start time distribution under exible work hours system on motor commuting, Eastern Asia Society for Transportation Studies, p.10, 2001. ,